Dulceata de ceapa rosie

WP_20131227_019

Dulceata de ceapa rosie (sau Confit d’oignon) este o specialitate frantuzeasca extrem de apreciata in perioada sarbatorilor, pentru ca acompaniaza cu brio celebrul foie gras, nelipsit de pe masa de Craciun.

Reteta e pe cat de simpla, pe atat de buna, iar dulceata se pastreaza la frigider timp de 2-3 saptamani, intr-un borcan inchis ermetic. E excelenta cu branza proaspata de capra, dar si cu carne de pui, de iepure sau de porc la cuptor, calda sau rece.

Ingrediente (pentru un borcan) :

  • 3 cepe rosii taiate julienne
  • 70 g de zahar brun
  • 7 cl de otet balsamic
  • 7 cl ulei de masline
  • 30 cl apa
  • (optional) un varf de scortisoara, cateva picaturi de ulei esential de portocala

Se amesteca toate ingredientele intr-o oala care nu se lipeste si se lasa sa fiarba la foc mic timp de o ora sau pana scade toata zeama. Spre sfarsit se amesteca din cand in cand cu o lingura de lemn, sa nu se lipeasca.

Eu am tinut vasul acoperit la inceput, am renuntat la capac in ultimele 20 de minute, cand am mai adaugat putin zahar. Poate ar merge si ceva mai putin ulei, dar eu de fiecare data am pus 70 ml, cat scria in reteta de baza.

WP_20131224_019

WP_20131224_022

Lasă un răspuns

