File de porc umplut cu ciuperci

Reteta asta e foarte lunga in explicatii si nu prea am timp acum.
O sa revin cu mai multe comentarii pe marginea pozelor.

Pe scurt, am avut un file de porc de 800 g (fara os), pe care l-am umplut cu un fel de mancare de ciuperci (ciuperci, ceapa, usturoi, condimente, smantana, patrunjel) pe care am gatit-o cu cateva ore inainte, am pus-o in foile alimentara, am facut-o sul subtire si am lasat-o la congelator pana a inghetat tun.

Se leaga carnea cu sfoara de bucatarie, sa nu se deformeze la gatit.
Cu un cutit mare sau cu o frigare se face o incizie in mijloc, pe toata lungimea ei.

Se ia umplutura de ciuperci de la congelator, se scoate din folie si se introduce in incizia facuta in carne (procedura nu prea placuta si departe de a starni pofta de mancare).

Intr-o tigaie se incinge putin ulei si se rumeneste carnea pe toate partile. La faza asta deja incepe sa arate apetisant (Slava Domnului)

Odata rumenita carnea uniform adaugam in cratita 2 cesti de lapte si una de apa, un cub de concentrat de legume, cateva boabe de piper, doua frunze de dafin. Carnea nu trebuie sa fie decat partial in lichid. Se acopera si se fierbe 10 minute pe o parte, 10 pe cealalta. In timpul asta se preincalzeste si cuptorul la 180°C.

Dupa cele 20 de minute de scaldat in lapte friptura trece in cuptor, cu o parte din sosul in care a fiert. E gata cam in 40 de minute sau cand ajunge la 77°C. Din cand in cand ar trebui unsa cu sosul din tava, sa nu se arda.

Odata focul oprit, friptura se mai lasa 20 de minute in cuptor.

In mare asta e reteta. Si in mic, de altfel🙂 Nu cred ca mai revin cu detalii, m-am lungit destul. Raspund cu placere la intrebari, daca sunt.

Lasă un răspuns

