Avocado

Postarea asta nu are legatura cu tematica blogului meu in general, dar cum citesc constant blogul Laurei am vrut sa raspund la provocarea ei de saptamana asta si sa pun la incoltit un sambure de avocado.

Procedura e usoara si interesanta:

– Taiem un fruct de avocado in doua pe lungime, cu grija sa nu sectionam samburele. Il spalam si il lasam la uscat doua-trei zile.

– Radacina apare daca tinem samburele timp de 3-4 saptamani la lumina, intr-un vas in care apa sa nu-l acopere decat doua treimi. Mentinem samburele in apa la inaltimea potrivita cu ajutorul a trei bete de chibrit (sau scobitori) infipte nu foarte adanc (2-3mm), ca in pozele de mai jos.

– Dupa ce samburele s-a despicat in doua si a aparut radacina e momentul sa il plantam intr-un ghiveci mare. Nu il acoperim total cu pamant, o treime trebuie sa ramana afara.

Mai jos, poze cu pasii pe care ii avem de facut.

13 mai 2012
Dupa aproape 3 luni in pahar (mai mult decat am estimat la inceput si poate si mai mult decat era cazul), samburele are o radacina de vreo 15 centimentri si o tulpinita cu mugurasi. Cred ca e momentul sa-l plantez, totusi🙂

8 thoughts on “Avocado

    • De rasarit rasare, problema e sa nu se usuce la scurt timp dupa. Nu e o planta care se adapteaza oricarui climat. Are nevoie de foarte multa caldura. Fructe face cam dupa 5 ani, dar cred ca trebuie altoit.

  1. Ce interesanta e metoda de plantare, nu am mai vazut asa ceva. Sa ma tii la curent, sunt curioasa daca rasare plantuta!

    • Sper din suflet sa rasara. Problema e ca in martie vin in tara pentru trei saptamani, exact cand trebuie sa apara radacina. N-o sa-i pot monitoriza evolutia, trebuie sa rog o vecina sa aiba grija de el. Daca trec cu bine de etapa asta si apuc sa-l plantez in ghiveci nu-mi mai fac griji, clima de aici e buna, ar trebui sa-i placa. Am vazut mai multi copaci de avocado in zona.

  2. Draga Angi, desi am rasfoit si eu netul si am vazut ca asa se pune samburele de avocado, nu am facut asa. Dar stiam pe cineva care l-a pus asa ca tine in apa. Dupa ce face radacina trebuie pus in pamant. Nu-mi dau sama daca samburele tau atinge apa …. trebuie sa o atinga si sa urmaresti daca scade si sa-i mai pui. Eu am lasat samburii cam o saptamana in apa (cu totul) apoi i-am pus asa in pamant; si au iesit. Plantuta ce are deja 2 ani n-a beneficiat de tratament special; sta in casa, la fel ca toate celelalte, nu in geam sa o arda soarele, iar vara o scot afara, la fel nu in soare. Astept sa treaca anii poate incepe sa rodeasca ;)).

    • Alina, samburele e in apa cam doua treimi. Ii mai adaug apa cam o data la doua zile, ca scade in mod constant. L-am pus acum cateva zile si deja a plesnit, ceea ce cred ca e semn bun. Din ce am citit samburele trebuie sa se separe in doua ca sa iasa radacina. Am inteles ca de rodit rodeste dupa 5 ani, deci mai ai ceva de asteptat🙂

  3. Buna😀 si eu sunt pasionat de avocado din martie i-am pus in paharele cu apa modelul tau am 10 la numar:P pe viitor o sa ii cresc intro mini sera pe timp de iarna dar nu stiu care ii temperatura minima iarna sa nu moara:(…..banuiesc ca ar trebui sa faca fructe si daca nu sunt altoiti cam in 7 ani ca lamaiul

    • Buna, Vlad. Ce fac samburii, dau semne bune?🙂 Al meu are o adevarata tulpinita, cu mugurasi, si o radacina sanatoasa. I-am tinut cam mult in apa, dar nu cred ca i-a displacut. E gata pentru plantat acum. In general, au nevoie de foarte multa caldura, am citit ca trebuie bagati in casa cum scade temperatura sub 20°C. SIncer, nu cred ca e chiar asa, aici (in sudul Frantei) sunt in aer liber, iar iarna temperatura scade uneori si sub 0°C. Daca ai sera, cred ca 10-15°C iarna ar fi ok.

Lasă un răspuns

