Biscuiti de casa

Am publicat pentru prima data reteta asta in 2012. De atunci, am facut-o si refacut-o poate de zeci de ori. Pentru ca imi plac mult biscuitii, pentru ca e usor de facut, cu ingrediente ieftine si putine, si mai ales, pentru ca in principiu e o reteta inratabila.

Las reteta originala mai jos, asa cum am gatit-o eu prima data. Dar va recomand si sa mergeti la reteta imbunatatita (deh, experienta isi spune cuvantul) pe care tocmai am republicat-o pe site-ul nou, Papalapap.ro. Ingredientele sunt cam aceleasi, doar timpul de coacere e usor modificat. Iar explicatiile si pozele pas cu pas sunt cu siguranta mai clare.

Reteta imbunatatita va asteapta aici : Biscuiti de casa.

biscuiti de casa

IMG_7181

Vechea reteta:

Ingrediente de baza (pentru doua tavi, adica aproximativ 50 de biscuiti mici)
– 1 ou
– 80 g zahar + 2 pliculete de zahar vanilat
– 250 g faina
– 125 g unt
– un varf de sare

La ingredientele de mai sus se pot adauga, dupa preferinte, cacao, scortisoara, nuca de cocos, coaja de lamaie etc.

Eu am pus:
– 3 linguri de cacao
– 1 lingurita rasa de scortisoara
– 1 lingurita rasa de praf de ghimbir
– 1 lingurita de ulei esential de portocale

Se scot ingredientele din frigider din timp, sa ajunga la temperatura camerei.

Intr-un vas adanc se sparge oul si se amesteca cu zaharul (brun), zaharul vanilat si varful de sare. Se bat cu un tel pana cand se albeste compozitia.

Se adauga faina, cacaoa, scortisoara, ghimbirul si se amesteca bine, cu mainile, pana cand compozitia devine „nisipoasa”.

Se adauga untul taiat cubulete si uleiul esential de portocale si se amesteca pana se obtine un aluat bine legat.

Se lasa aluatul la frigider un sfert de ora.

Cuptorul se preincalzeste timp de 10 minute la 180°C.

Pe blatul de lucru si pe facaletul cu care urmeaza sa intindem aluatul se presara faina. Aluatul, intins uniform, trebuie sa aiba o grosime de 4-5 mm.

Se decupeaza biscuitii cu ajutorul unor forme speciale pentru prajituri sau cu un pahar mai mic.

Biscuitii se aranjeaza in tava, pe hartie pentru copt.

Se lasa in cuptor 20 de minute, la 180°C.

Biscuitii sunt buni calzi sau reci, cu cafea, de dimineata, sau cu un pahar de lapte, seara. Se pot pastra cateva zile intr-o cutie de metal cu capac.

19 thoughts on “Biscuiti de casa

    • Lucretia, am facut de multe ori si am pus strict ingredientele pe care le-am mentionat. Cel mult am variat esentele, ca sa mai schimb usor gustul. Practic biscuitii nu cresc decat foarte putin si nici nu sunt pufosi, ci sfaramiciosi. Daca faci si pui praf de copt spune-ne cum au iesit, poate incerc si eu data viitoare🙂 Inca ceva : eu ii decupez cu forme destul de mici, de-aia imi si ies asa de multi. daca ai niste forme mai mari poate trebuie lasati ceva mai mult in cuptor.

      • am facut si eu…i-am format cu mana sa iasa niste pestisori pentru un tort aniversar, apoi i-am trecut prin gralura…sunt minunati ca ornament personalizat pe tort

  1. Multumesc, arata foarte bine biscuitii tai. Vreau si eu sa incerc reteta. Cand o sa o fac o sa iti impartasesc experienta mea.

  2. Pingback: Biscuiti de Craciun | Ce-am mai gatit…

  3. deeeci…..m-am apucat de biscuiti…am pus la dublu toate ingredientele..am forme mai mari si vreau sa fac mai multe..dar e super lipicios..adica nu s-a inchegat..si l-am bagat la frigider pare mai ok…acu am mai pus si putina faina..si iar l-am pus la frigider…Cum sa il fac sa isi revina?

  4. in final…le-am facut….si cam atat.. au iesit tari….gen sa iti rupi dintii in ele…de ce? unde am gresit? am urmat reteta pas cu pas….

    • Anaa, imi pare rau ca ai avut probleme cu reteta. Biscuitii au iesit tari pentru ca probabil ca ai adaugat prea multa faina. Aluatul se lasa in frigider exact ca sa se intareasca si sa poti lucra cu el.

      • asta e🙂 se mai intampla..data viitoare o sa iasa mai bine🙂

  5. Reteta originala e cu miere (Mézes) si ies mult mai buni. La inceput sunt ei mai tari, dar se tin inchisi intr-o cutie si se inmoaie.
    Daca va intereseaza si reteta cu miere:
    – 3 oua
    – 250 g zahar
    – 5 linguri miere
    – 60 g untura
    – 500 g faina
    – 1 lingurita bicarbonat
    – coaja de la o lamaie
    – scortisoara, cuisoare, ghimbir, anason (dupa gustul fiecaruia)
    Ouale se bat spuma cu zaharu, mierea si untura, api se adauga faina amestecata cu bicarbonatul, apoi coaja rasa de lamaie si condimentele. Aluatul obtinut se lasa pana a 2-a zi in frigider. In rest, se procedeaza la fel cu intinsul, decupatul si coptul.

  6. Tocmai am terminat si a doua tava de pus la cuptor. Au iesit deliciosi. Eu am pus doar un pliculet de zahar vanilat cu scortisoara ca si aroma si sunt minunati. Vor merge de minuna la cafea, maine dimineata. Multumesc pentru reteta!

Lasă un răspuns

