Samosa cu cartofi si branza



Pentru ca mi-au ramas niste feuilles de brick de la reteta de ieri m-am gandit sa fac azi niste samosa.
Feuilles de brick sunt un fel de foi de placinta, foarte subtiri si rotunde ca niste clatite:

Surpriza placuta a fost ca in pachetul pe care scria 6 feuilles de brick am gasit ieri 8. Am pus 4 la somon, mi-au ramas azi 4, din care am facut 8 samosa foarte bune.
Pe langa foietaj, am avut nevoie de:
– 3 cartofi mititei
– 50 g branza sarata (eu am avut de oaie)
– 1 ou
– cateva fire de ciboulette (cepsoara, un fel de ceapa verde cu fire foarte subtiri)
– piper verde (asta e ingredientul cheie. piperul verde este foarte aromat si e foarte bun in preparatele cu branza la cuptor)
– un cubulet de unt
– putin ulei de masline
– o lingurita de ierburi de Provence

Cartofii se dau pe razatoarea mare si se inabusa in putin ulei de masline timp de cateva minute, intr-o craticioara care nu se lipeste. Ca sa se patrunda uniform amestecam constant.
Intr-un vas mai mare se amesteca branza (rasa sau faramitata cu furculita), cartofii, un ou, firele de ciboulette taiate marunt, cateva boabe de piper verde zdrobite si ierburile de Provence.
Foile se scot din timp din frigider, sa se inmoaie putin, si se taie jumatati.
In cuptorul cu microunde se topeste putin unt.
Se preincalzeste cuptorul timp de 10 minute la 220°C. In timpul asta pregatim triunghiurile de samosa. Pentru fiecare in parte se procedeaza in felul urmator:
– se asaza jumatatea de foaie cu partea rotunjita in jos si se unge cu putin unt topit
– in coltul de sus se pune o lingura de compozitie
– se pliaza foaia ca in pozele de mai jos, cat sa iasa un triunghi
– se asaza samosa in tava care merge la cuptor si in care am pus hartie de copt

Odata toate triunghiurile asezate in tava le ungem cu putin unt topit, dupa care dam tava la cuptor timp de 7-8 minute, la 220°C.

Se servesc calde, ca aperitiv, sau ca fel principal, langa o salata. Poate merg si reci, n-am apucat sa facem experimentul asta🙂

Mai jos, pozele cu indicatiile de pe pachet, unde se explica foarte bine cum trebuie pliat foietajul:




Lasă un răspuns

