Mancare de ciuperci cu crosne

Crosne e o planta lamiacee originara din Asia, ruda cu levantica, rozmarinul si menta noastra. In bucatarie se folosesc tuberculii, care arata dubios si costa destul de mult (am dat 4 euro pe doi pumni, adica atatia cat vedeti in poza).

Am cumparat tuberculii astia din curiozitate, nu stiam cum se gatesc si nici ce gust au, am banuit doar ca sunt comestibili, pentru ca la magazin erau asezati langa ghimbir.

Am citit pe net ca trebuie frecati bine cu sare grunjoasa si abia apoi spalati cu apa rece, si asa am facut.

Am gatit totul la noua mea masinarie de bucatarie, de care sunt asa de incantata ca am plasat-o temporar pe masa din sufragerie:

Si am facut asa:

Am calit in ulei de masline niste ciupercute albe (chapignons de paris) taiate in jumatati, ceapa, 4 catei de usturoi, 3 ciuperci de padure (morilles) foarte foarte gustoase, dar scumpe si ele. Am adaugat o cescuta de vin si o lingura de sos de soia si am acoperit vasul.

Dupa 15 minute am mai pus apa si am adaugat vasul pentru gatit la aburi, in care am pus tuberculii de crosne. Am acoperit vasul si l-am lasat inca 10 minute.

Am rasturnat apoi tuberculii peste ciuperci si i-am mai lasat sa fiarba cu ciupercile 5 minute. La sfarsit am adaugat parmezan ras, o lingura de smantana si piper. Ar fi fost foarte bun niste patrunjel tocat sau marar, dar nu am avut.

Noi am servit ca atare, cu paine si un pahar de vin alb, dar ar fi mers si o friptura de vitel langa. Ne-a placut mult, mai ales ca nu e ceva ce mancam in fiecare zi.

Lasă un răspuns

