Foietaje cu branza de capra si gem de smochine

Titlul nu suna prea apetisant, dar pot sa spun ca e cea mai buna reteta pe care am incercat-o anul asta! O sa repet experienta fara sa modific absolut nimic!

Eu una sunt fan branza de capra, deci nici nu era greu sa fiu incantata de o reteta care o are ca ingredient principal.
Am avut doua tipuri de branza de capra, ca nu stiam care se preteaza mai bine. Pana la urma parca ceva mai bune au fost foietajele cu branza mai proaspata (chèvre doux).


Hai sa incep cu inceputul:
Ingrediente:
8 rondele de branza de capra (cam de 1 cm grosime)
aluat pentru foietaje (eu am cumparat foaia, n-am facut-o)
gem de smochine (am gasit un borcan cu un gem foarte bun, sarac in zahar si cu bucati intregi de fructe)
cateva boabe de piper verde
cateva lingurite de lapte

Si am facut asa:
Am decupat in aluat 8 cercuri mai mici si 8 putin mai mari. Le-am intepat pe toate cu furculita, sa nu se umfle in cuptor.


Am pus in tava, pe hartie de copt, mai intai rondelele mici de aluat. Pe fiecare am pus asa: putin gem intins uniform, o bucata de branza, iar putin gem si un bob de piper verde sfaramat.


Deasupra am pus cercul mai mare de aluat si am lipit bine marginile intre ele. Trebuie turtite usor, sa nu se dezlipeasca in cuptor.

Deasupra se ung cu putin lapte, sa luceasca frumos.
Se baga in cuptorul preincalzit si se lasa 30-40 de minute (eu am lasat 35) la 210 °C.
Se consuma imediat sau reci (dar calde sunt mult mai bune), ca aperitiv sau langa o salata, ca fel principal.


Sunt foarte foarte bune, mai ales cu un pahar de Porto.

Lasă un răspuns

