Muschi de vitel cu sos de smantana si piper verde


Ingrediente (pentru 3 persoane: eu, valentin si din nou eu, maine la pranz)
400 g muschi de vitel (noix de veau)
1 ceapa mare
1 ardei
1 cutiuta de ciuperci
5 linguri sanatoase de smantana
ulei de masline
1-2 linguri de sos de soia (eu am pus una, dar ar mai fi mers)
2 linguri de tequila
1 lingura de boabe de piper verde din saramura sau din conserva

Carnea se scoate din frigider cu o jumatate de ora inainte de preparare.
Se caleste ceapa in ulei de masline, se adauga ardeiul si carnea taiate fasii, se lasa 2 minute fara capac doar-doar s-o rumeni carnea putin, apoi inca 15 minute la foc mic, cu capacul pus. Se adauga ciupercile din conserva si se mai lasa 5 minute, tot cu capac, se adauga sosul de soia, piperul zdrobit, tequila si smantana si se continua fierberea la foc acoperit inca 5 minute.
Noi am mancat cu bulgur, un fel de gris mai mare. Cred ca e si mai bun cu orez alb, dar n-am avut in casa.
In afacerea asta sosul e toata smecheria, deci banuiesc ca pot fi modificate cantitatile de smantana, piper, tequila si sos de soia pentru a obtine mai mult. Si nici niste ciuperci proaspete n-ar fi rele, in locul celor din conserva. Pana una-alta, reteta de mai sus a iesit dupa ce am combinat intre ele 5 retete de pe net si dupa ce le-am adaptat la ce-am avut prin bucatarie. Rezultatul a fost foarte bun, deci o sa mai repet experienta.
Am pregatit si pachetelul pentru maine la pranz. Nu prea e aspectuos, dar sper sa fie bun reincalzit la microunde.

Lasă un răspuns

