Mini-cookies cu levantica si lamaie


Mai mult din pasiune pentru formele din silicon pentru prajituri decat pentru prajiturile in sine am cautat azi pe net o reteta pentru mini-cookies cu levantica. Si am gasit aici o reteta din care am „furat” doar prima parte, pentru ca nu am avut cu ce sa le si decorez. Data viitoare. A, si am injumatatit cantitatile ca ma gandeam ca daca nu-mi ies sa nu fie pierderea prea mare. Acum, ca am mancat tot, imi pare rau ca n-am dublat cantitatile :p
Prin urmare am folosit asa:
In primul rand cele mai dragute forme din silicon pentru prajiturele:

Apoi, ingredientele:
1 ou
25 g de unt
80 g zahar brun
80 g faina
1/2 lingurita praf de copt
80 ml lapte
1 varf de sare
fulgi de ciocolata pentru decor
coaja de la o jumatate de lamaie
1 lingurita de flori de levantica

Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei, deci oul, laptele si untul se scot din timp din frigider.
Se preincalzeste cuptorul la 170 °C.
In timpul asta: Se freaca untul cu zaharul, se adauga si oul si se amesteca bine pana cand se formeaza o crema. Se adauga faina (toata odata, daca e faina buna, care nu face cocoloase), praful de copt si se amesteca bine, apoi laptele, coaja de lamaie (data pe razatoare sau taiata foarte fin) si florile de levantica.
Se toarna compozitia in forme, iar deasupra se presara fulgi de ciocolata. Se lasa in cuptor, la 170°C, 20-25 min (formele mai mari) sau 15-20 min (formele mai mici).


Dupa ce se scot din cuptor se mai lasa un minut inainte de a se rasturna din forme.

Se mananca pe nerasuflate🙂

Sincer, daca stiam ca e asa de simplu si de rapid sa pregatesti un desert, ma apucam mai de mult. Cred ca e mai multa munca la o amarata de salata de vara decat la prajiturelele astea de jucarie😀
In plus, sunt foarte foarte gustoase🙂
Pofta buna!

9 thoughts on “Mini-cookies cu levantica si lamaie

    • Multumesc, Laura!
      Cand am luat formele mici m-am gandit ca sunt perfecte pentru reteta ta de bile de baie efervescente, dar inca nu am incercat-o. Sper sa gasesc curand timp si pentru asta🙂

  1. Da, chiar ca ar fi perfecte. Si sa stii ca nu ramane un miros neplacut pe ele, mai ales ca ingredientele sunt toate comestibile🙂 O sa caut si eu flori de levantica sa fac reteta. Ingredientele de mai sus sunt pentru jumatate de portie, corect?

    • Da, cu un ou si o jumatate de ceasca de lapte au iesit toate prajiturelele de mai sus, adica 12 verzi, mai maricele, si 18 mici🙂
      Tocmai ma pregateam sa recidivez, cu o reteta apropiata: inlocuiesc lamaia cu doua mandarine, levantica cu ghimbir si o parte din zahar cu miere. Revin cu poze daca o sa am cu ce ma lauda.
      Sa stii ca atunci cand sunt calde e mai puternic gustul de coaja de lamaie, dar cand se racesc se simte mai tare levantica. Si am vazut ca in unele retete se recomanda sa lasi cateva ore sa infuzeze florile in lapte, daca vrei sa fie gustul mai pronuntat.

    • 🙂 Multumesc pentru mesaj, Cat. Sunt in cautare de variante noi si usor de facut, daca imi poti recomanda vreo reteta simpla si gustoasa as fi incantata sa o incerc. Reteta asta m-a tentat pentru ca este foarte foarte simpla, acum cateva zile am repetat procedura cu nepoata mea, care are 8 ani, si deja azi m-a sunat sa-mi spuna ca pregateste singura briosele🙂

  2. am cateva variante pe blog , poti intra daca ai timp si vezi la categoria briose !!!… cam toate retetele sunt simple si rapid de facut , iar copilasii sunt super incantati sa ajute la preparatul lor !!

Lasă un răspuns

