Mini-cakes cu mere

Am fost invitati odata la masa la niste prieteni portughezi, iar la desert ne-au servit aceasta prajitura cu mere.

Ne-a placut foarte mult si le-am cerut reteta, la care am adaugat touch-ul nostru personal🙂

Ingredientele ar fi:

6 oua
240g faina
160g zahar (brun)
75g unt
3 mere
1 pachetel de drojdie uscata
1 cescuta de cafea de lapte
2 pliculete de zahar vanilat si putina scortisoara

Se freaca bine untul cu zaharul (brun+vanilat). Se adauga galbenusurile si se amesteca totul foarte bine, pana se obtine un fel de crema onctuoasa.
Se bat albusurile spuma si se incorporeaza in amestecul de mai sus. Se adauga laptele, apoi treptat faina si drojdia, amestecandu-se usor.
Merele se curata si se dau pe razatoarea mare (eu le-am maruntit cu robotul de bucatarie). Important e sa nu se zdrobeasca prea tare, ca sa nu-si lase zeama. Se presara deasupra scortisoara dupa bunul plac si se adauga si ele in compozitie. Se lasa aproximativ 30 de minute sa se „odihneasca”.
Se preincalzeste culptorul timp de 10 minute.
Cu ajutorul unei linguri se umple o forma din silicon pentru prajituri tapetata cu putina faina. Se dau la cutor timp de 30-35 de minute, la 200°C.

La sfarsit arata asa:

P.S. Cu ingredientele de mai sus am facut 12 prajiturele, deci am bagat doua serii la cuptor.

Lasă un răspuns

