Tarta cu mere

tarta_mere

Mi-am propus azi pentru prima data in viata sa fac o tarta cu mere. A iesit un fel de placinta, pentru ca am avut o coca prea mare, asa ca am tras de ea si, dupa ce aranjasem merele superartistic, le-am acoperit cu „poalele”. De gustoasa a iesit foarte gustoasa, prin urmare o sa repet experienta, indiferent cum se numeste rezultatul🙂

Ingrediente:
1 foaie pentru tarta (aici se numeste pâte brisée)
2 mere
1 cutiuta de piure de mere
3 linguri de miere
zeama de la o jumatate de lamaie
scortisoara
fulgi de migdale

Dupa ce am compilat mai multe retete, am ales sa improvizez la fata locului astfel:
Am curatat merele de coaja, le-am taiat in 4, am aruncat partea cu semintele, apoi am taiat sferturile in felii subtiri.
Am intins coca (cu tot cu hartia sulfurata cu care se cumpara) pe capacul de la un vas de jena (nu am forma speciala pentru tarte, si nu ma asteptam sa fie coca asa mare). Am apasat-o putin sa ia forma capacului.
Am intins uniform deasupra o cutiuta de piure de mere, apoi am asezat feliile de mar frumos, in doua cercuri, usor suprapuse. Am presarat deasupra fulgi de migdale din belsug si scortisoara.
Am amestecat 3 linguri de miere cu zeama de la o jumatate de lamaie, apoi am turnat compozitia uniform peste tarta.
In faza asta arata superbine, exact cum vazusem in poze. Numai ca aluatul depasea peste tot capacul. Prin urmare am decis sa sacrific aspectul si am acoperit merele cu surplusul de coca.
Ca sa salvez cat de cat aparentele am asezat in mijloc 2 felii de mar.
Am uns coca cu putin ulei de masline si m-am gandit ca n-ar fi rau sa acopar totul cu hartie pentru copt, ca si din aia aveam din belsug.
Am uitat sa spun ca am intepat aluatul cu furculita, sa nu se umfle aiurea, si la inceput, inainte sa pun merele, si dupa ce le-am acoperit.
Pe net scria ca tarta trebuie sa stea la cuptor 30 de minute, dar cum eu am tinut-o acoperita cu hartia aluatul nu se rumenise, iar merele isi lasasera multa zeama. Asa ca am decoperit tarta si am mai lasat-o inca o jumatate de ora, pana s-a rumenit frumos.
In final a aratat destul de bine si de buna a fost buna. Am taiat felii ca la pizza si le-am mancat cu lingurita, sa nu ne umplem de mere si miere pana la cot.
O sa repet reteta chiar in forma asta, macar stiu exact la ce sa ma astept🙂

Lasă un răspuns

