Supa in stil japonez (miso)

supa miso

Ingrediente:
cozi de peste sau cap si coada
1 morcov
1/2 ardei gras
1 ceapa
eventual 1 cartof
alge uscate
o bucata de branza tofu
sos de soia

M-am hoatarat sa fac reteta asta pentru ca aveam 3 dorade pentru gratar si cum nu aveau loc cu totul m-am gandit sa fac ceva cu cozile si capatanile.

Mai intai se pregateste o supa de peste cat mai simpla, cu legumele fierte intregi (se fierb intai legumele, cand acestea sunt aproape facute se pune pestele; acesta e fiert cam in 15-20 min).
Se scot legumele si pestele (legumele se pot folosi la o salata de boeuf, pestele se arunca, fiind practic parti fara carne). Eu am lasat totusi o jumatate de morcov tocat, sa nu fie zeama chiar chioara.
Intr-un alt vas se pun algele uscate la inmuiat, potrivit instructiunilor de pe pachet. Ale mele trebuie lasate 5 minute, timp in care ele se umfla si cresc foarte mult. De aceea trebuie puse foarte putine in apa, aproximativ o jumatate de lingurita.
Tofu se taie in cubulete.
Se pun in fiecare castron cateva cubulete de tofu si alge, apoi se toarna supa si cateva linguri de sos de soia. Se pot adaga si ciuperci proaspete taiate feliute sau putin praz verde tocat (din pacate eu n-am avut).
Pentru ca sosul de soia e sarat nu se pune decat foarte putina sare in supa, in timpul prepararii.
Supa are un gust puternic de peste, dar in acelasi timp e usor dulcica, de la soia. Seamana cu supa miso, servita la restaurantele japoneze. Algele se gasesc la supermarketurile cu profil asiatic, sosul de soia si tofu cred ca sunt cam in orice magazin.

2 thoughts on “Supa in stil japonez (miso)

Lasă un răspuns

