Dovlecei umpluti

dovlecei-umpluti-0011

Ingrediente:

4 dovlecei rotunzi sau 2 lungi

1 ceapa

2 rosii

200 g carne tocata de vita

1 crenguta de busuioc

3 linguri de muguri de pin

1 catel de usturoi (optional)

ulei de masline, sare, piper, alte condimente (boia dulce, cimbru etc)

Se preincalzeste cuptorul la 180 de grade.

Se spala dovleceii, se taie capacelele (daca sunt rotunzi) sau se taie in doua pe lungime, se scoate miezul cu o lingurita si se toaca. Ceapa se curata si se toaca si ea, se amesteca cu dovleceii.  Eu am taiat si am amestecat aici si o tulpina de telina, dar nu era in reteta originala.

Rosiile se spala, se taie in 4, se arunca semintele si zeama, apoi se taie in cubulete mai mici. Busuiocul se taie subtire.

Intr-o tigaie se incinge uleiul, se toarna dovleceii si ceapa, se calesc timp de 5  minute. Apoi se adauga carnea tocata, rosiile, mugurii de pin,  busuiocul, sarea  si toate condimentele si se amesteca bine. Se lasa pe foc inca 5 minute, amestecand din cand in cand.

Se umplu dovleceii cu amestecul din tigaie, se asaza in tava, se acopera cu capacelele si se dau la cuptor 40 de minute. Eu am uns tava cu putin ulei de masline si am turnat si o cescuta cu apa, sa nu se arda.

Cam atat.

Ai mei sunt inca in cuptor, sper sa iasa buni. Cred ca sunt si mai buni cu smantana. Oricum, de aratat arata bine, pentru mine asta e unul dintre criteriile cele mai importante🙂

Gata, i-am mancat, sunt satiosi, n-am mancat cu pic de paine si totusi la al doilea deja eram satula. Cred ca se pot face si in formula de post, cu orez, morcov si alte legume.

Lasă un răspuns

